Catalog#: SOH 002
Format: Vinyl, 12"
Country: UK
Released: 1988
DISCOGS AMAZON
A1 Report One 10:06
A2 Report Two 10:00
A3 Report Three 5:18
A4 Report Three (Variation) 1:22
B1 Report Four 23:22
Si-{cut}.dbとその派生、Radial Blend、Lovecut DB(w/Sarah Cracknell)、Phoenix Jig(w/Doug Martin)、Tennis(w/Ben Edwards, Benge)などのプロジェクトでブレイクビーツ/ダブ/グリッチ/マイクロサウンドまで時勢を反映した様々なフォームのエレクトロニック/エクスペリメンタル作品を発表後、現在はインスタレーションやパフォーマンスを主軸に活動するロンドンのサウンドアーティストDouglas Benford(ダグラス・ベンフォード)。初期はCherry Redやél周辺で、ミニマルウェイヴ・グループInertia、ダンス・ミュージック転向の足がかりとなるエレポップ・グループRecipeの中核であったBenfordが、78年頃から録りためたマテリアルに新録音を加えて86年に製作し、88年に自主レーベルInertial内の新部門Suburbs Of Hellからソロ名義で発表した2作のうち、全編インストゥルメンタルで構成されたクワイエット編が本作「Beauty Reports」。アトモスフェリックなシンセに重なるピアノやギター、海鳥の鳴き声や風のSE。果てなく広がる海原、緑深い樹林、そこに棲む生物たちの営みを讃え、その光景を空から遠写するネイチャー・ドキュメント風の音象。「イーノ・アルバム」と称されるように、Brian Enoが製作した仮想サウンドトラック/ライブラリーからの影響、もしくは同種の指向性を色濃く打ち出したアンビエント作品。
bio. As a composer and sound artist, I have been involved in various audio genres since the late 1980s, performing at institutions in the UK (Bristol's Arnolfini, London's Science Museum, Tate Modern, The Roundhouse, ICA and Glasgow's CCA), festivals worldwide (Mutek, Synch, Transmediale) and had installation work in numerous UK galleries (London, Swansea, Stroud and Essex). After numerous electronica releases in my 'si-cut.db' guise, in the past few years I have focused on acoustic improvisation and installations, using field recordings, classical instruments, vocals and children's toys. My collaborators include Blanca Regina, poet Tamar Yoseloff, Angharad Davies, Lina Lapelyte, Steve Beresford, sculptor Rob Olins, as well as - in the past - pop group Saint Etienne, Jem Finer (The Pogues), Momus, Rod Thomas (Bright Light Bright Light), Scanner, Stephan Mathieu and DJ Andrew Weatherall. I am also co-curator with Iris Garrelfs since 1996, of Sprawl audio events in London. - about.me
[links]
official page / about.me / soundcloud
listen media form & si-{cut}.db sample
achived 1998-2008 discography by Eric Frans